Bismillah.

Fitrah lelaki

Mata org laki ni hebat. Dia punya kalah scan xray. Kena igt iman org tak sama tinggi.. naik turun.. dh memang ralit dah orang lelaki ni suka memandang, sbb tu disuruh tunduk pandangan.. skali dia berjaya scan, 10 taun duk dalam kepala dia. Jangan ye.

Abu Umamah mengatakan bahawa Rasulullah s.a.w bersabda:

Tidaklah ada seorang muslim memandang kecantikan seorang wanita, kemudian dia memejamkan matanya, kecuali Allah memperbaharui untuknya sebuah ibadah, yang dia akan menemukan rasa manisnya ibadah itu didalam hatinya.

HR Ahmad dan Al-Thabrani

Sekali sorang lelaki tu dah terfokus pandangan dia kat pmpuan dgn tak sengaja, dia alihkan pandangan dia atas sbb kewarakan dia. Hadis ni menunjukkan bahawa bukan sng jugak bg sesorang lelaki nk tundukkan pandangan dia jgk pun. Sama jgk dgn pmpuan. Fitrah kejadian masing2. Kena pulak jenis brehi tayang bodi, hok tu pulak brehi tengok. Molek benar la tu dua tu kapit nikah lalu.. tp masalahnya sume pakat nk yg suci blaka. Diri sendiri pun x nak jaga.

Pesanan kat diri ambo sndiri jgk.

Wallahualam.

Advertisements